De kortingkaart:
De kortingkaart is een combinatie van kortingsgroepen met een klantpas. De klant krijgt korting op bepaalde omzet groepen zolang de klantpas geldig is. Bij instellingen - variabelen kan ingesteld worden of er gemeld moet worden dat de klant een pas heeft (MeldKlantPas J/N) en of gemeld moet worden of de klantpas verlopen is (MeldPasVerlopen J/N).
Het idee is dat u de klant een kortingpas verkoopt met een geldigheid van bijvoorbeeld 1 jaar (in te stellen met KlantPasDagen=365).
In ruil voor de aankoop van de pas geeft u korting op artikelen in een of meerdere kortingsgroepen. U kunt een 'echte' kortingspas (laten) maken maar u kunt de klant ook gewoon op naam of postcode selecteren.
Voorbeelden:
De koffiekaart
Als u in uw winkel espressobonen verkoopt dan kunt uw klanten een koffiekaart aanbieden. Met deze kaart krijgt de klant een jaar lang automatisch korting op alle artikelen uit de omzetgroep 'Koffiebonen'.
Voorbeeld: U stelt de prijs voor een koffiekaart in op € 30 en de korting in op 20%. De klant koopt een persoonsgebonden koffiekaart.
Er zit direct € 30 winst in de kassa. De klant krijgt nu een jaar lang automatisch 20 procent korting. Stel de klant koopt in dat jaar voor € 600 aan koffie dan geeft u netto maar 15% korting!
Aanschaf kosten kaart € 30.-
€ 600 koffie -/- 20% = € 480.-
Totaal betaald € 510 = € 600 -/- 15%
De wijnkaart
Als u in uw winkel wijnen verkoopt dan kunt uw klanten een wijnkaart aanbieden. Met deze kaart krijgt de klant een jaar lang automatisch korting op alle artikelen uit de omzetgroep 'Wijnen'.
Voorbeeld: U stelt de prijs voor een wijnkaart in op € 50 en de korting in op 20%. De klant koopt een persoonsgebonden wijnkaart.
Er zit direct € 50 winst in de kassa. De klant krijgt nu een jaar lang automatisch 20 procent korting. Stel de klant koopt in dat jaar voor € 1000 aan wijnen dan geeft u netto maar 15% korting!
Aanschaf kosten kaart € 50.-
€ 1000 wijn -/- 20% = € 800.-
Totaal betaald € 850 = € 1000 -/- 15%
De dierenvoerkaart
Als u in uw winkel dierenvoer verkoopt dan kunt uw klanten een dierenvoerkaart aanbieden. Met deze kaart krijgt de klant een jaar lang automatisch korting op alle artikelen uit de omzetgroep 'Dierenvoer'.
Voorbeeld: U stelt de prijs voor een dierenvoerkaart in op € 20 en de korting in op 20%. De klant koopt een persoonsgebonden dierenvoerkaart.
Er zit direct € 20 winst in de kassa. De klant krijgt nu een jaar lang automatisch 20 procent korting. Stel de klant koopt in dat jaar voor € 200 aan dierenvoer dan geeft u netto maar 10% korting!
Aanschaf kosten kaart € 20.-
€ 200 dierenvoer -/- 20% = € 160.-
Totaal betaald € 180 = € 200 -/- 10%
|