Korting per klant per omzetgroep:
Met Infokas kunt u zeer doeltreffend korting geven aan vaste klantengroepen. U kunt een klant laten betalen voor een kortingskaart maar u kunt de korting ook instellen om zo veel mogelijk leden van een club of vereniging tot klant te maken.
De korting is instelbaar per omzetgroep, hiermee voorkomt u dat een klant direct op alle artikelen korting krijgt.
Voorbeelden:
Leden van de hardloopclub krijgen 10% korting op de groep loopschoenen maar niet op de groep turnpakjes. (Tenzij ze ook lid zijn van een turnvereniging.)
Deenemers aan een kookclub krijgen 10% korting op groep pannen en 15% korting op de groep keukenmessen.
Leden van de ondernemers club krijgen 10% korting op wijn en 20% korting op borrelhapjes.
Leden van een studenten vereniging krijgen 10% korting op colberts en 20% korting op stropdassen.
Het doel van de kortingsgroepen is niet om zoveel mogelijk korting te geven maar om een zo groot mogelijke groep mensen aan uw winkel te koppelen en tot vaste klant te maken. De korting wordt alleen gegeven als de klant bij het begin van de verkoop is geselecteerd.
Minimum Prijs:
Als de minimumprijs van een artikel niet toestaat dat de korting gegeven wordt dan wordt de volledige prijs gerekend, dus alleen op de artikelen met voldoende marge wordt de korting gegeven.
Gebruik de functie SetMarge -21 om de minimum prijs in te stellen (minimumprijs = verkoopprijs -21%) zodat er altijd 20% korting gegeven kan worden.
Op klantniveau kan ingesteld worden dat er toch 20% korting gegeven mag worden ook al zou dat onder de minimumprijs zijn. (Klant-Details pagina 2, minimumprijs)
[Alle Klanten]:
Bij de kortingsgroep 'Alle Klanten' hoeft een klant geen lid te zijn, zolang er een klant is geselecteerd wordt er automatisch korting gegeven. Deze groep kan gebruikt worden om automatisch korting bij aanbiedingen of uitverkoop te geven.
Aanbiedingen voorbeeld: Maak een omzetgroep [Aanbiedingen 20%] en een groep [Aanbiedingen 40%], voeg deze groepen toe aan de kortings groep [Alle Klanten] en zet artikelen die in de aanbieding zijn tijdelijk in een van beide omzetgroepen.
Opruimings voorbeeld: voeg de omzetgroep [Jurken Zomer] met 40% toe aan de kortingsgroep [Alle Klanten], door ook de seizoenscode in de omzetgroep op te nemen kan er op oudere collecties meer korting worden gegeven [Jurken 2011-2] 40% jurken [2011-4] 50% en [Jurken 2010-2] 60%.
[KostPrijsGroep]:
Voor filiaal verkopen is er de kortingsgroep 'KostPrijsGroep' zie Filiaal functies.
Reken voorbeeld:
In dit voorbeeld gaan we uit van 3 groepen namelijk: binnenschilders, buitenschilders en ramenwassers.
Groep |
Binnenverf |
Buitenverf |
Ladders |
Gereedschap |
|
|
|
|
|
Binnenschilders |
20% |
10% |
10% |
0% |
Buitenschilders |
10% |
20% |
10% |
0% |
Ramenwassers |
5% |
5% |
20% |
5% |
Binnenschilders krijgen 20% korting op de alle artikelen uit de groep 'binnenverf' en 10% korting op de artikelen uit de groep 'buitenverf'.
|